Microsoft Teams update – November 2025

Doordat deze maand Microsoft Ignite is geweest is er deze maand een update waar weer veel is aangekondigd voor Teams Rooms en Teams Telefonie en nieuwe ondersteunde apparaten voor Teams.

Vergaderingen, webinars en town halls

Verbeteringen aan Facilitator Agent

Eerder dit jaar introduceerden we Facilitator om teams te helpen vergaderingen gefocust, productief en op schema te houden. Vandaag gaan we nog een stap verder met een nieuwe set vaardigheden die je team helpen om zonder extra moeite op één lijn te blijven. Deze updates combineren een beter contextbewustzijn met proactieve ondersteuning, zodat je team sneller kan werken zonder extra tools of taken te hoeven jongleren. Dit is nu algemeen beschikbaar:

Facilitator herkent nu een agenda die rechtstreeks in de chat van de vergadering wordt gedeeld, naast de uitnodiging en notulen van de vergadering. Zodra de agenda is gedetecteerd, wordt er automatisch een live voortgangsmonitor bovenaan de vergadering aangemaakt, zodat iedereen een goed beeld heeft van waar ze staan ​​en wat de volgende stap is.
Als iemand die is uitgenodigd nog niet is toegevoegd en zijn of haar naam twee keer in het gesprek voorkomt, pingt de agent diegene beleefd in de chat en spoort hem of haar aan om mee te doen. Zo kun je de juiste mensen op het juiste moment bij de discussie betrekken. En wanneer het tijd is om discussies om te zetten in actie, kun je Facilitator vragen om documenten in Word of Loop op te stellen op basis van wat er tijdens de vergadering is besproken. Het kan het gesprek omzetten in de output die je nodig hebt, of dat nu een blog, een whitepaper of een projectbrief is, waardoor je team ideeën sneller in actie kan omzetten. Deze mogelijkheid is momenteel beschikbaar in een openbare preview en zal begin december algemeen beschikbaar zijn.
Wanneer taken worden genoemd, registreert en wijst de agent ze toe. Je kunt het ook via chat aansturen om taken toe te voegen, bij te werken of opnieuw toe te wijzen. Deze mogelijkheid is momenteel beschikbaar in een openbare preview en zal begin december algemeen beschikbaar zijn.
Deze nieuwe vaardigheden bouwen voort op onze toewijding om vergaderingen slimmer, soepeler en meer collaboratief te maken, met AI die jou en je team bij elke stap ondersteunt.


Sjablonen voor vergaderverslagen

Op één lijn blijven na een vergadering betekent niet dat je genoegen moet nemen met een standaardsamenvatting. Met onze nieuwe, aanpasbare sjablonen voor samenvattingen kun je je door AI gegenereerde aantekeningen precies zo vormgeven dat ze aansluiten bij de werkwijze van je team. Kies uit twee kant-en-klare sjablonen: een sprekerssamenvatting die inzichten per deelnemer ordent, of een managementsamenvatting die de belangrijkste inzichten in één oogopslag benadrukt. En voor teams die de voorkeur geven aan hun eigen stijl, kun je aangepaste sjablonen ontwerpen met een eenvoudige tekstprompt: beschrijf gewoon de gewenste structuur – of plak deze in een eerder gebruikt formaat – en je AI-aantekeningen worden direct aangepast. Je kunt je aangepaste sjablonen ook opslaan voor toekomstig gebruik, waardoor elke vergadering even helder, consistent en efficiënt is. Beschikbaar in een openbare preview voor zowel desktop als mobiel in december.

Merkreacties [Private preview]

Visuele identiteit bepaalt hoe uw organisatie zich presenteert. Of het nu gaat om een ​​klantpresentatie, een interne mijlpaal of een seizoensgebonden evenement, de juiste visuals zetten de toon en versterken uw merk. Met nieuwe merkreacties kunnen organisaties hun visuele identiteit nu rechtstreeks doortrekken naar vergaderingen. IT-beheerders uploaden eenvoudig aangepaste reactie-iconen die merkelementen of evenementthema’s weerspiegelen, en deze zijn direct beschikbaar voor deelnemers aan de vergadering. Elk applaus, duimpje omhoog of viering sluit nu aan bij de look-and-feel van uw organisatie. Een eenvoudige manier om meer samenhangende, merkgerichte vergaderervaringen te creëren. Merkreacties zijn in december beschikbaar als privé preview.

Scherm- en vensterdeling op Mac via de standaard Mac OS-kiezer

Mac-gebruikers kunnen nu hun scherm of specifieke vensters delen met behulp van de standaard Mac OS-kiezer. Door dit via de instellingen te doen, kunnen gebruikers genieten van een volledig geïntegreerde deelflow die gebruikmaakt van de standaard desktopinterface van macOS, wat zorgt voor een vertrouwde, veilige en gestroomlijnde ervaring.

Verbeteringen aan Teams Town Hall

Recente updates aan Teams Town Hall maken het voor organisatoren eenvoudiger dan ooit om professionele en verfijnde ervaringen te creëren die het publiek boeien. Verbeterde presentatorbediening, geïntegreerde vraag-en-antwoordfuncties en polls, en robuuste moderatietools zorgen voor een soepele presentatie, terwijl geavanceerde productiemogelijkheden, zoals aangepaste branding en rijke lay-outs, de uitstraling van een Town Hall verbeteren. Nieuwe ervaringen voor Town Hall in Microsoft Teams Rooms bevorderen de samenwerking, ongeacht of deelnemers fysiek of op afstand deelnemen.

Bediening van de voor- of achterweergave voor de Town Hall in Teams Rooms op Android teams rooms pro feature

Wanneer een Teams Rooms op Android wordt uitgenodigd als presentator van een vergadering, wordt de voor- of achterweergave standaard ingesteld op de deelnemersweergave. Presentatoren hebben altijd volledige controle vanuit de console, inclusief beheer van de green room en off-stage, en kunnen de voor- of achterweergave omschakelen naar de presentatorweergave zonder dat dit gevolgen heeft voor de deelnemers. Deze functie is in oktober 2025 uitgebracht voor Teams Rooms op Windows. Beschikbaar in Teams Rooms Pro.

Inzichten in Teams Town Halls – Presentatoranalyses Teams Premium function

Presentatoranalyses voor town halls bieden organisatoren inzicht in de kwaliteit van de stream van de presentator, met inzichten over videokwaliteit, audiokwaliteit en verbindingsstabiliteit. Of het nu gaat om een ​​town hall, een live trainingssessie of een vergadering met alle deelnemers, organisatoren kunnen er nu proactief voor zorgen dat presentatoren hun content ongestoord kunnen presenteren, wat het vertrouwen vergroot en de ervaring van de deelnemers verbetert. Presentatoranalyses zijn vanaf vandaag algemeen beschikbaar voor alle organisatoren van town halls met een Teams Premium-licentie.

Immersive evenementen in Teams

Met immersive evenementen in Teams kunnen organisatoren aanpasbare 3D-evenementen organiseren waarin mensen verbinding kunnen maken, als avatars kunnen communiceren en natuurlijke gesprekken kunnen voeren. Deze ervaring is nu algemeen beschikbaar en heeft extra nieuwe functies om de gebruikerservaring te verbeteren. Deelnemers en presentatoren van meeslepende evenementen kunnen nu deelnemen via Meta Quest VR-headsets, waardoor volledige 360-graden immersie mogelijk is. Meeslepende evenementen zijn ook gemakkelijker om aan deel te nemen en te navigeren dankzij tekst-naar-spraak en toetsenbordnavigatie in evenementinstanties.

Teams Phone

Microsoft 365 Copilot-chat in de app Gesprekken na het bellen

De Copilot-ervaring na het gesprek voor Teams Phone op desktop en mobiel wordt nu mogelijk gemaakt door Microsoft 365 Copilot Chat. Nadat een gesprek is beëindigd, kunnen gebruikers Microsoft 365 Copilot Chat openen als zijpaneel in de Teams ‘Calls’-app om samenvattingen te genereren, belangrijke inzichten naar boven te halen en voorgestelde volgende stappen te krijgen. Door gebruik te maken van gegevens uit Microsoft Graph en het web (niet alleen het gesprekstranscript) levert Microsoft 365 Copilot Chat antwoorden die persoonlijker, relevanter en actiegerichter zijn, waardoor gebruikers snel van gesprek naar vervolggesprek kunnen gaan.


Teams mobiel: indicatoren voor het ophalen van gedeelde gesprekslijnen

Deelnemers kunnen een Teams-telefoongesprek dat in de wacht is geplaatst vanaf elke gedeelde lijn rechtstreeks vanuit Teams op hun mobiele telefoon hervatten. Duidelijke lijnlabels en ‘beantwoord/hervat door’-indicatoren laten zien wie het gesprek afhandelt en vanaf welke lijn, zodat teamgenoten kunnen ingrijpen om een ​​gesprek in de wacht zonder verwarring te hervatten. Als in een winkel bijvoorbeeld een telefoongesprek van een klant bij de receptie in de wacht wordt gezet, kan een medewerker op de werkvloer dit ophalen vanaf zijn mobiele apparaat, zodat de klant niet lang hoeft te wachten en het gesprek niet wordt afgebroken. Dit helpt teams om oproepen in beweging te houden en de servicecontinuïteit tijdens ploegendiensten te behouden.


Stel Teams Mobile in als uw standaard bel-app

Het wordt gemakkelijker voor Teams Phone-gebruikers om onderweg verbonden en productief te blijven. Met deze update kun je Teams Mobile nu instellen als de standaard bel-app van je iPhone. Dit betekent dat elk gesprek dat u start (vanuit Contacten, Oproepgeschiedenis of welke app dan ook) automatisch wordt doorgestuurd via Teams Mobile in plaats van via de native dialer. Voor organisaties met wettelijke vereisten ondersteunt deze mogelijkheid meer oproepen die plaatsvinden onder het beveiligings- en compliancebeleid op bedrijfsniveau dat is ingesteld voor Teams.


Ondersteuning voor nalevingsregistratie van ISV’s van derden voor oproepwachtrijen

Het wordt mogelijk dat ISV-compliance-opnameoplossingen op oproepwachtrijniveau werken, waardoor het eenvoudiger wordt om op beleid gebaseerde opnames toe te passen. Dit zal het beheer van grote ondernemingen vereenvoudigen, het dynamische lidmaatschap van vertegenwoordigers ondersteunen en de naleving van de regelgeving verbeteren door middel van naadloze integratie. Beheerders kunnen eenvoudig beleid toepassen om ervoor te zorgen dat alle oproepen in een specifieke wachtrij worden opgenomen.


Gecertificeerd voor Teams-apparaten

Het MP66W Wi-Fi-gebaseerde draadloze Teams-apparaat geeft u de vrijheid om verbinding te maken, waar u ook werkt. Het Yealink MP66W draadloze Teams-apparaat is ontworpen voor organisaties met mobiel personeel en verbetert de draadloze communicatie voor de moderne werkplek. Dit apparaat wordt momenteel gecertificeerd als Teams-apparaat en zal een van de eerste Wi-Fi-compatibele draadloze apparaten voor Microsoft Teams zijn, die grotere mobiliteit en betrouwbaarheid biedt voor eerstelijns- en hybride werknemers. Het is gebouwd met een duurzame behuizing voor veeleisende omgevingen, zoals bouwplaatsen, en maakt draadloos bellen met Teams mogelijk: uw bureau is overal waar wifi beschikbaar is. AI-aangedreven ruisonderdrukking zorgt voor heldere gesprekken, zelfs in rumoerige omgevingen, en de batterij met een lange levensduur zorgt ervoor dat u lange diensten kunt doorstaan. Bovendien zorgt een speciale noodwaarschuwingsknop voor directe veiligheid wanneer elke seconde telt.


MAXHUB XBar W70

De MAXHUB XBar W70 Kit met console is een vlaggenschip op Windows gebaseerde Teams-videobar, ontworpen voor kleine tot middelgrote kamers. Het beschikt over de eerste MAXHUB Quad Sight-lens in de branche met een helderheid tot 200 MP, 16 straalvormende microfoons, AI-verbeterde audio en video en FlexMount voor moeiteloze installatie. Out-of-the-box kan de W70 Kit worden gekoppeld aan een speciale Teams-console voor intuïtieve kamerbediening en naadloze Teams-integratie. De W70 Kit is gebouwd voor bedrijfsschaalbaarheid, ondersteunt uitbreiding naar AV-apparaten van derden en omvat 3 jaar servicedekking met beheer op afstand via MAXHUB Pivot, waardoor de implementatie en het lopende onderhoud voor IT-teams wordt vereenvoudigd.


Owl Labs Lenovo & Owl Labs Microsoft Teams Rooms-bundels – ThinkSmart Core + IP- of USB-controllerkit met Meeting Owl 4+ en ThinkSmart Tiny Kit

Maak naadloze en meeslepende hybride samenwerking mogelijk in elke ruimte met de Lenovo ThinkSmart Core en de Meeting Owl 4+. Verkrijgbaar met IP- of USB-controller, The Owl Labs Meeting Owl 4+ en de Owl Labs 16′ USB-C naar USB-A kabel.

Voor productieve en probleemloze samenwerking in kleine Microsoft Teams-ruimtes bevat de Owl Labs ThinkSmart Tiny Kit-bundel: de Lenovo i3 ThinkSmart Tiny Kit (Premium), de Lenovo ThinkSmart USB-controller, de Owl Labs Meeting Owl 4+ en de Owl Labs 16’/5 USB-C naar USB-A-kabel.


Logitech Express Install voor Teams Rooms: vier snelle oplossingen voor elke ruimte

De nieuwe Express Install-kits van Logitech maken het installeren van Teams Rooms eenvoudiger dan ooit: geen specialist nodig en de installatie duurt minder dan een uur. Kies uit vier varianten: 1) Rally Bar Mini met Heckler Rolling Stand (Android), 2) Rally Bar Mini met Salamander Designs Acadia Tafelstandaard (Windows), 3) MeetUp 2 met Salamander Designs Acadia Tafelstandaard (Windows) en 4) Rally Bar Huddle met Heckler Rolling Stand (Android).

Alle kits bevatten een Logitech-videobalk, Teams Room-controller en LG-scherm, voor naadloze Teams-integratie en flexibele implementatie voor huddle rooms en kleine ruimtes. Windows-kits bevatten computerapparaten en Salamander-standaards, terwijl Android-kits mobiele Heckler-standaards bevatten. Of u nu mobiliteit of een strakke tafelopstelling nodig hebt, er is een Express Install-kit voor elke samenwerkingsbehoefte.


De Yealink LinkHub helpt medewerkers bij het vinden en reserveren van beschikbare bureaus met een duidelijke led-indicator en een intuïtief touchscreen. Het scherm synchroniseert met Microsoft Teams om realtime boekingsgegevens weer te geven en werkt ook met Microsoft Places, zodat medewerkers op afstand een bureau kunnen reserveren voordat ze ter plaatse komen. Geïntegreerd met de Teams Pro Management Portal biedt LinkHub IT-beheerders centrale controle en inzicht in het gebruik van de werkplek, waardoor organisaties de ruimte kunnen optimaliseren en de flexplekervaring kunnen verbeteren. Dit apparaat ondergaat momenteel het proces om gecertificeerd te worden als Certified for Teams-apparaat.


Logitech Zone Wired 2 en Wireless 2ES voor Bedrijven

Zone Wired 2 voor Bedrijven met adaptieve hybride ANC (actieve ruisonderdrukking) helpt medewerkers gefocust en productief te blijven door het geluid dynamisch aan te passen en achtergrondgeluid te minimaliseren. 40mm-drivers en dubbele microfoons met ruisonderdrukking zijn ontworpen voor open ruimtes en optimaliseren de ANC-mogelijkheden. Omdat de headset gecertificeerd is voor Microsoft Teams en diverse andere beloplossingen, kunt u erop vertrouwen dat hij werkt met uw belplatform. Intuïtieve bediening, een plug-and-play USB-kabel en een comfortabele, gaming-geïnspireerde hoofdband maken de headset gemakkelijk te gebruiken en de hele dag te dragen. Hij is bovendien ontworpen met het oog op duurzaamheid en een lange levensduur, inclusief eenvoudig te vervangen onderdelen voor langdurig gebruik en gerecycled plastic, textiel en magneten.

De Zone Wireless 2 ES voor Bedrijven Native Bluetooth- en met ontvanger-versies beschikken over dezelfde adaptieve hybride ANC en gepatenteerde 40mm-drivers als de Zone Wired 2, en bieden daarnaast:

  • Premium microfoons, speciaal ontworpen voor open kantooromgevingen, die een kristalheldere geluidskwaliteit leveren. Slimme nummering en multipoint Bluetooth voor soepel schakelen tussen audio-instellingen.
  • Bewegingsvrijheid met een opmerkelijk draadloos bereik van 50 meter en een lange batterijduur.

Beschikbare kleuren voor de Wireless 2 ES met ontvanger zijn: grafiet, gebroken wit en roze. De Wireless 2 ES -Native Bluetooth is verkrijgbaar in grafiet.


Ontdek meer van Teams Store

Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.