Ook dit jaar komt er weer veel nieuws op ons af vanuit het Microsoft event Ignite. Niet alles is AI maar er zijn ook mooie dingen aangekondigd voor Teams Rooms en Teams Phone. Hieronder lees je daar meer over.
Teams Rooms
Sprekerherkenning: algemeen beschikbaar voor Teams BYOD-ruimtes begin 2025
Nu kun je intelligente samenvattingen en maximale waarde van Copilot krijgen in elke Teams-vergadering, ongeacht waar je vergadert. Deelnemers in elke vergaderruimte die hun stem veilig hebben geregistreerd via Teams-instellingen, kunnen worden herkend aan hun stem en worden toegeschreven aan vergadertranscripties met cloudgebaseerde sprekerherkenning, ongeacht of er een Teams Rooms-systeem is geïmplementeerd of niet. Sprekerherkenning in een BYOD-ruimte (bring your own device) vereist een Teams Premium-licentie voor de host van de vergadering.
Verbeteringen voor dubbele schermweergave in Teams Rooms op Android: nu algemeen beschikbaar
Nu kun je genieten van een verbeterde vergaderervaring in Teams Rooms op Android met dubbele schermweergave die tot 18 beelden (3×3 op elk scherm) weergeven wanneer er geen content wordt gedeeld. Dit creëert een consistente ervaring in Windows- en Android-gebaseerde Teams Rooms. Bovendien kunnen beheerders op afstand van scherm wisselen in de dubbele schermweergavemodus met behulp van apparaatinstellingen en het Teams-beheercentrum, waardoor eventuele weergave problemen bij de start van de vergadering kunnen worden opgelost zonder dat er fysieke tussenkomst nodig is.
Cloud IntelliFrame-videofeeds op Teams Rooms op Android- en mobiele apparaten: nu algemeen beschikbaar
Je kunt nu Cloud IntelliFrame ervaren, de videoframingfunctie die de zichtbaarheid van mensen in de ruimte verbetert voor deelnemers aan onlinevergaderingen, op Teams Rooms op Android- en Teams Mobile-apparaten (iOS en Android) wanneer je deelneemt aan een vergadering met deelnemers in een Teams Rooms op Windows.
Gebruiksrapporten voor boekbare bureaus in de Teams Rooms Pro Management-portal: beschikbaar in december 2024
Waar je medewerkers ervoor kiezen om te werken, is cruciale informatie voor ruimteplanning en -beheer. Beheerders krijgen meer inzicht in hoe hun bureaupools worden gebruikt en wanneer. Gebruiks-, reserverings- en bezettingsgegevens voor boekbare bureaus zijn zichtbaar in de Teams Rooms Pro Management-portal.
Automatische koppeling van randapparatuur in BYOD-ruimtes: openbare preview begin 2025
Het handmatig koppelen van randapparatuur aan ruimtes kan een eindeloze taak lijken als jouw organisatie meerdere BYOD-ruimtes (Bring Your Own Device) heeft. IT-beheerders kunnen het proces stroomlijnen met deze functie die gebruikmaakt van uitnodigingsgegevens voor vergaderruimtes om randapparatuur automatisch aan die ruimte te koppelen.
AI-assistent in de Teams Rooms Pro Management-portal: openbare preview begin 2025
Krijg on-demand antwoorden op uw actuele vragen over Teams-apparaatbeheer terwijl je werkt in de Teams Rooms Pro Management-portal. Bespaar tijd en moeite met een AI-gestuurde assistent die je kan helpen bij het beantwoorden van ‘hoe’-productvragen en die gegevens en inzichten biedt die specifiek zijn voor de inventaris in de omgeving van jouw organisatie.
Teams Phone
Survivable Branch Appliance (SBA) kan nu storingen tot 7 dagen ondersteunen: Nu algemeen beschikbaar
Survivable Branch Appliance stelt gebruikers in staat om PSTN-gesprekken te blijven voeren en ontvangen in het geval van een netwerkstoring. SBA vertrouwt op authenticatietokens die dagelijks worden vernieuwd. Met deze aankomende update kan SBA verlopen authenticatietokens tot 7 dagen lang gebruiken. Hierdoor kunnen gebruikers gedurende een langere periode verbinding houden in het geval van een storing. De beschikbaarheid voor deze update varieert afhankelijk van uw Session Border Controller-leverancier.
Instellingen voor vertraagde gelijktijdige beltoon: over het algemeen beschikbaar begin 2025
Voor teams met gedeelde belverantwoordelijkheden zorgt een vertraagde beltoon ervoor dat gesprekken eerst de beoogde ontvanger bereiken. Dit in plaats van iedereen op de hoogte te stellen zodra er een gesprek binnenkomt. Dit helpt ruis te verminderen en afleidingen te minimaliseren, met name voor rollen zoals afgevaardigden en klantenserviceteams.
Queues-app beschikbaar op Teams-telefoonapparaten: over het algemeen beschikbaar begin 2025
Als onderdeel van onze voortdurende investeringen in de Queues-app voor Microsoft Teams, wordt de Queues-app uit naar telefoons uitgebreid. Deze ervaring helpt call center medewerkers om klantinteracties rechtstreeks vanaf hun Teams-telefoonapparaat te beheren. Call center medewerkers kunnen zich in- of uitschrijven voor wachtrijen en toegang krijgen tot de oproepgeschiedenis, met details zoals klantnamen, telefoonnummers, oproeptijden en acties die tijdens het gesprek zijn ondernomen. Dit zorgt ervoor dat call center medewerkers alle informatie die ze nodig hebben binnen handbereik hebben, waardoor het gemakkelijker wordt om gepersonaliseerde en effectieve klantenservice te bieden.
Ondersteuning voor snelkiezen op lijntoetsen: nu algemeen beschikbaar
Om de belervaring voor gebruikers met een hoog belvolume te verbeteren, kun je snelle toegang tot jouw meest gebelde contacten configureren met behulp van lijntoetsen. Of je nu in een drukke kantooromgeving werkt of multitaskt in verschillende activiteiten, snelkiesopties die direct beschikbaar zijn op de lijntoetsen van uw telefoon kunnen helpen de efficiëntie en productiviteit te verbeteren.
Collaboratieve gespreksdelegatie op Teams-telefoonapparaten: nu beschikbaar in openbare preview, algemeen beschikbaar begin 2025
Gebruikers van Teams-telefoonapparaten kunnen binnenkort toegang tot hun telefoonlijn delen met een specifieke groep gebruikers, zonder een gestructureerd delegatiesysteem. Hierdoor kunnen groepsleden namens anderen gesprekken ontvangen en starten, wat een eenvoudige en collaboratieve communicatie-ervaring mogelijk maakt.
Tot slot
Dit was weer de update van deze maand. Mocht je op de hoogte willen gehouden worden van het nieuws, meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!