Teams-telefoonapparaten implementeren

Teams-telefoonapparaten zijn een geweldige manier om verbonden en productief te blijven met uw collega’s en klanten. Deze apparaten zijn ontworpen om een naadloze bel- en vergaderervaring te bieden. Met slechts drie eenvoudige stappen kunt u een door Microsoft gecertificeerd Teams Phone-apparaat in uw ruimtes implementeren en profiteren van geavanceerde belfuncties.

Stap 1: Denk na over de ruimte waarin het Teams-telefoonapparaat zal worden gebruikt

  • Persoonlijke ruimte: wordt gebruikt op het bureau van een medewerker om te bellen en gebeld te worden.
  • Gedeelde ruimte: Gebruikt in een gedeelde ruimte, zoals een lobby, een verdieping van een gebouw of waar uw werknemers en bezoekers snelle toegang nodig hebben om te bellen.

De ruimte die u kiest, bepaalt welk type licentie u nodig heeft.

Stap 2: Kies de licenties en workloads die u nodig heeft voor de ruimte

BellenContactpersonenVoicemailWalkie TalkieAgenda
Teams-telefoonlicentieJaJaJaJaJa
Teams-licentie voor gedeelde apparatenJaJaJaJaNee
Teams Rooms Pro-licentieJaJaNeeNeeJa

Licenties:

  • Teams-telefoonlicentie: als het telefoonapparaat wordt gebruikt op het bureau van een gebruiker, kunt u dezelfde Teams-telefoonlicentie gebruiken die wordt gebruikt op de Teams-desktop of de mobiele Teams-app, zodat u kunt bellen en gebeld kunt worden en kunt deelnemen aan vergaderingen op het telefoonapparaat. Teams-abonnementen met Teams Phone-licentie maken bellen tussen Teams mogelijk op mobiel, desktop en telefoonapparaat. Met de Microsoft Calling Plans add-on-licentie kunt u bellen en gebeld worden van en naar een telefoonnummer via het PSTN-netwerk.
  • Teams-licentie voor gedeelde apparaten: als u het telefoonapparaat in een gedeelde ruimte gebruikt, zoals een lobby of een verdieping van een gebouw, hebt u een licentie voor gedeelde apparaten nodig waarmee gebruikers het apparaat kunnen gebruiken om te bellen. De licentie voor een gedeeld apparaat wordt meegeleverd met een Teams Phone-licentie die het gebruik van geavanceerde belfuncties mogelijk maakt, zoals oproepwachtrij, automatische assistent, enz.
  • Teams Rooms Pro-licentie: Als u het audioconferentieapparaat in een kleine vergaderruimte gebruikt, heeft u een Teams Rooms Pro-licentie nodig waarmee u met één druk op de knop kunt deelnemen aan audiovergaderingen.

Workloads:

  • Bellen: Beheer oproepen, doorzoek het telefoonboek en gebruik snelkiezen om snel te bellen. Gebruikers kunnen ook geavanceerde belfuncties gebruiken, zoals wachtrij en automatische assistent.
  • Contactpersonen: contacten en contactgroepen toevoegen en beheren.
  • Voicemail: bekijk de voicemailgeschiedenis en bijbehorende acties.
  • Walkie Talkie: gebruikers die deel uitmaken van een Teams-kanaal kunnen berichten uitzenden naar het deel van hetzelfde kanaal van andere gebruikers.
  • Agenda: Plan vergaderingen en neem deel aan vergaderingen.

Stap 3: Stel de gewenste telefoonapparaatervaring in voor uw gebruikers

Configureer eerst de SignInMode-parameter IP-telefoonbeleid via powershell om bijbehorende apps op het telefoonapparaat in te schakelen.

  • Met de UserSignIn-modus krijgt u apps voor oproepen, mensen, voicemail, walkietalkie en agenda wanneer een persoonlijke licentie aan het account is toegewezen
  • Met de CommonAreaPhoneSignIn-modus krijgt u de app Gesprekken wanneer een gedeelde apparaatlicentie aan het account is toegewezen. Bovendien kunt u de instelling “Geavanceerd bellen” inschakelen op het telefoonapparaat of Teams-beheercentrum om de apps Mensen, Walkie Talkie en Voicemail te krijgen.
  • Met de MeetingSignIn-modus krijgt u de Agenda-app met deelname aan vergaderingen wanneer de Teams Rooms Pro-licentie aan het account is toegewezen.

Kies vervolgens uit de onderstaande startschermervaringen die u voor uw gebruikers wilt inschakelen. Op touch- en non-touch-telefoons kunt u ervoor kiezen een van de volgende ervaringen in te schakelen:

  • Basisbelervaring: Op een account aangemeld met de CommonAreaPhoneSignIn-modus kunt u een basisweergave van het toetsenblok en snelkiezen aanbieden door de instelling “Geavanceerd bellen” uit te schakelen.
  • Geavanceerde belervaring: Op een account aangemeld met de CommonAreaPhoneSignIn-modus kunt u een startschermervaring bieden met de apps Oproepen, Mensen en Voicemail door de instelling “Geavanceerd bellen” in te schakelen.
  • Hotline-ervaring: Op een account dat is aangemeld met de CommonAreaPhoneSignIn-modus en waaraan een licentie voor gedeelde apparaten is toegewezen, kunt u de instelling “Hotline” inschakelen om een PLAR-ervaring (Private Line Auto Ringdown) te bieden.

Naast het bovenstaande kun je kiezen uit de volgende ervaringen op touch-telefoons.

  • Calls App Experience: Op een account dat is aangemeld met de UserSignIn-modus of de CommonAreaSignIn-modus (met Geavanceerd bellen ingeschakeld), kunt u de app Gesprekken instellen als uw standaard startscherm door het startscherm uit te schakelen.
  • Meeting Experience: een account dat is aangemeld met de MeetingSignIn-modus, krijgt ervaring met het deelnemen aan vergaderingen.

Best practices:

  • Beheer firmware- en Teams-app-updates: schakel automatische updates van firmware in via het Teams-beheercentrum en wijs apparaten toe aan verschillende ringen (Validatie, Algemeen, Definitief) om updates gefaseerd uit te rollen. U kunt de validatiebeltoon toewijzen aan een klein aantal testtelefoons en andere telefoons toewijzen aan algemene en definitieve belsignalen. Opmerking: automatische updates voor de Teams-applicatie zijn binnenkort beschikbaar. Momenteel kunt u de update van Teams-applicaties plannen via het Teams-beheercentrum.
  • Verificatie beheren: voor het beoordelen van best practices voor wachtwoordbeheer.
  • Belbeleid configureren: Configureer verschillende belbeleidsregels op basis van uw behoeften.
  • Optimaliseer het telefoongeheugengebruik: schakel het dagelijks of automatisch opnieuw opstarten van de Teams-applicatie op het telefoonapparaat in via het configuratieprofiel om de telefoonprestaties te optimaliseren.
  • Beveilig telefoons in de gemeenschappelijke ruimte: stel een beheerderspincode in op telefoons in de gemeenschappelijke ruimte via het configuratieprofiel om beveiligde toegang te bieden tot instellingen op telefoonapparaten in gedeelde ruimtes.
  • Persoonlijke telefoons beveiligen: vraag uw gebruikers die telefoons in persoonlijke ruimtes gebruiken om een vergrendelingspincode voor het telefoonapparaat in te stellen voor beveiligde toegang in plaats van een standaard vergrendelingspincode voor het telefoonapparaat in te stellen via het configuratieprofiel.

Neem contact op

Zou je graag geholpen willen worden bij het configureren en installeren van Teams Phone? Neem dan contact met ons op!


Ontdek meer van Teams Store

Abonneer je om de nieuwste berichten in je inbox te ontvangen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *